Skip to main content

:: Alla Dessa Matbilder.. ::

Är ni som jag att ni ofta fotar olika
maträtter? Om ni har lagat något
gott hemma, om ni varit och rest
eller är ute och äter eller fikar på
någon restaurang?

Dessa matbilder är alltid lika svåra
att göra något roligt med. För hur
kul är det att ha matbild efter matbild
som egentligen inte säger en någonting
ett år i efterhand?

Jag har dock kommit på ett lite roligare
sätt att ta till vara på dessa bilder.
Prova på att digiscrappa dem och
skriv ut vad som stod på menyn.
Du kan till och med skriva dit recept
eller liknande som jag gjort något
inlägg ner. Glöm inte att skriva på
bilden när ni åt maten, hur och varför.
Jag lovar att det blir massor roligare
att titta på matbilderna när de
faktiskt kommer med en historia.


Denna bild digiscrappade jag i widescreen
format som sedan framkallats och satts
in i album. Enklare blir det inte!
Lycka till!

Comments

  1. Jag kan inte digiscrappa, tror att det är svårt och tar massa tid, så jag är för feg.
    Men det blev ju supersnyggt som du gjorde.
    När vi var på Rhodos så fotade vi allt vi åt, tänkte att man kan ju ha med nån bild i litet format på en LO.

    ReplyDelete
  2. Det är toppen fint! Som bilderna på maten gör en sugen att återuppliva middagarna igen!

    tack tack :)

    ReplyDelete
  3. Vad mycket smarta tips man får här.
    Du är jätte duktig.
    Tack för mig
    /Nancy

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments even more than hugs ♥

Popular posts from this blog

Freebie - Matching Tickets

I shared these a few days ago at my Swedish blog , and I thought maybe you could find use for them as well? ♥ Download Tickets Here ♥

FORM OF HAPPINESS

We are totally crushing on our new fried egg dress by Form of Happiness , a brand new swedish brand that produces fun organic kids clothes made for play!  

Freebie - Printable Labels

I found a gorgeous vintage label over at the fab blog Graphics Fairy and I couldn't help but to play around a bit with it in photoshop. The result are these colorful printable labels to use for all your crafting projects. They're free for personal use. Please be sure to say hi before you leave and please link back to this blog if you use the labels on a project published online ♥ Thanks a bunch! ♥ Download Labels Here ♥