Skip to main content

:: Gör dina egna Fjärilar! ::

Sådär ja! Nu kan jag äntligen visa vad
jag har pysslat på med sedan sist.


För er som tyckte om mallen jag la ut
tidigare med blommor kanske även
kommer att ha användning för denna!

Jag försöker alltid komma på sätt att
använda upp mina spillbitar, och detta
är både ett roligt, snabbt och enkelt
sätt att bli av med dem.

Allt du behöver göra är att skriva ut
mallen på hårdare papper, och skär
gärna ut dem som jag gjort. Då kan
du enkelt lägga spillbiten under den
storlek du vill ha på din fjäril, rita av
och klippa ut. Jag har även använt
bitarna jag skar ut för att testa olika
varianter när jag ska lägga mina
delar lager på lager. Då ser du direkt
vilka som passar ihop beroende på hur
stor fjäril du vill göra.

Du väljer själv hur många lager du vill
använda dig av. Jag har gjort 2 och 3
lagers fjärilar.


Du kan även använda dig av OH plast.
Fjärilarna blir jättevackra även om det
är svårt att fånga på bild. Jag har använt
mig av små bitar glue dots i mitten
av vingarna för att fästa dem. Sen har
jag dekorerat kanterna med stickles
som faktiskt fäster på plasten!
Du kan även sätta en dutt i mitten
för att täcka limmet!


Vik upp vingarna som du vill ha dem
beroende på vilken volym du vill ha.


Fjärilarna passar utmärkt på kort,
layouter, altrade saker etc etc.
Ha kul, dekorera på och visa gärna
upp resultatet sen!

Dessa fjärilar skulle även vara vackra
som dekoration på bröllop och andra fester.
Använd vackra papper som matchar dina
bröllops färger och gör gärna spröt av
tunn silverfärgad ståltråd.

Du kan placera dem på borden,
i blomster uppsättningar, eller varför
inte göra dem till bordsplaceringar
genom att skriva gästens namn på
en av vingarna med vacker stil?
Lycka till!


Comments

  1. Oh my vad du är kreativ. Dags att bokmärka din blogg. :)

    Supertjusiga fjärilar!

    ReplyDelete
  2. Åh, detta var rena Julafton! Så mycket härligt du har här!
    Tack för att du delar med dig!
    ha det bäst!
    Kram lene

    ReplyDelete
  3. Tack så jättemycket igen för att du är så kreativ och delar med till oss andra.
    Älskar att traska in här och kolla på allt fint du gör.

    Mvh MariaT

    ReplyDelete
  4. Hittade hit genom dina fina fjärilar på Scrappiz och vilken tur vad kreativ och snäll du är som delar med dig av massor med härligt att skapa med. Hit kommer jag igen =).


    Kram jessica

    ReplyDelete
  5. Underbara mallar :-) Jag testade på ett kort http://stensaxochpase.blogspot.com/ och försökte mig på din variant med OH-plast men jag lyckades inte med glittersticket. Hur länge lät du det torka? (Jag va lite för ivrig och råkade kleta ut det... :-)
    Kram kram!

    ReplyDelete
  6. Jeg kom hit via Pysselpetra, og OJ! så mye fint du har. Jeg har nå lagt deg inn i mine favoritter

    ReplyDelete
  7. Tack åter igen för att du så generöst delar med dig!! Så kul att få ta del av det!
    Här ser du ett kort jag gjort med fjärilarna idag!

    Mitt kort

    Birgit/Biggan

    ReplyDelete
  8. Thank you! These are so very beautiful! :O)

    ReplyDelete
  9. Vad mycket fint du skapar. Tack för att du delar med dig! Kram

    ReplyDelete
  10. Tack, hittade hit när jag surfaderunt.
    Det blir snart fjärilar hemma hos mig också, vad fina de är:)
    // Carina

    ReplyDelete
  11. Thank you for sharing your templates. I download the music one and enjoyed using for some Valentine cards that were made for my wonderful husband and treasured friends. Your butterflies are beautiful!

    ReplyDelete
  12. Vilka jättefina fjärilar!! Dom ska jag testa att göra vid tillfälle. Tack för mallen. Kram Lena

    ReplyDelete
  13. Har använt mig av dessa fjärilar på ett kort.

    http://lillamyy.se/2011/06/08/fjarilskort-2/

    ReplyDelete
  14. Hej!
    jag tycker att dina fjärilar är supervackra!
    Hur lång tid tar de att göra ungefär?
    skulle du rekomendera att ta sig för att göra ca 70st som bordsplaceringskort till ett bröllop om man har normal full schema med jobb och sånt?
    vänliga hälsningar
    Stina

    ReplyDelete
  15. Hej Stina!
    Tack för komplimangen :)
    Jag har faktiskt själv använt dessa till en stor buffe bjudning, och kan då ge ett tips som jag använde mig av: skriv ut direkt på det papper du vill använda och klipp sedan direkt efter de linjerna. På detta sätt slipper du det extra momentet med att rita av mallen för varje fjäril. Det går betydligt fortare och du kan sitta och pyssla med att klippa ut fjärilarna framför tv:n på kvällarna :) Lycka till med allt! Kram Linda aka Miss Cutiepie

    ReplyDelete
  16. Hej!
    Super fina fjärilar! Har redan fixat fjärilar till bordsplaceringen. ska nog göra dessa som som du har här till dekorationer =)

    Kika gärna in på vår bröllopsblogg

    www.vagentillaltaret.blogspot.com

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments even more than hugs ♥

Popular posts from this blog

Freebie - Matching Tickets

I shared these a few days ago at my Swedish blog , and I thought maybe you could find use for them as well? ♥ Download Tickets Here ♥

FORM OF HAPPINESS

We are totally crushing on our new fried egg dress by Form of Happiness , a brand new swedish brand that produces fun organic kids clothes made for play!  

Freebie - Printable Labels

I found a gorgeous vintage label over at the fab blog Graphics Fairy and I couldn't help but to play around a bit with it in photoshop. The result are these colorful printable labels to use for all your crafting projects. They're free for personal use. Please be sure to say hi before you leave and please link back to this blog if you use the labels on a project published online ♥ Thanks a bunch! ♥ Download Labels Here ♥