Skip to main content

:: Dagens Photoshop Tips ::

Va kul att jag fått så bra feedback på de
photoshop tips jag gett hittills, riktigt kul
att veta att de kommit till nytta!

Dagens enkla photoshop tips är ett
enkelt ett, men väldigt bra att kunna!

När du vill ändra storleken på en bild
exempelvis eller när du skapar en
cirkel, triangel etc etc så glöm inte
att hålla in shift samtidigt!

(shift = tangenten som ser ut som en
pil upp och ligger längst till vänster
på tangentbordet ovanför ctrl och
under caps lock)

Genom att göra detta ser du till att
fotot, eller ditt objekt håller formen,
dvs den ändras bara i stolek men är
fortfarande en perfekt cirkel,
triangel, fyrkant etc.

Riktigt bra att kunna!

Lycka till!

Comments

  1. You have such a cute blog here...love the photos. My grandparents are Scandinvians too...from Norway and Denmark. We snow birds have to stick together!
    xo
    jeanne

    ReplyDelete
  2. japp, det tipset är riktigt bra, kunde det sen innan :)

    Tackar för din gulliga kommentar inne hos mig, jag blev så glad :)

    ReplyDelete
  3. Hej Jag måste tacka dig för biljetterna. Skrev ut dom alla på rosa kartong och kladdade och rev hela eftermiddagen igår. Jag har använt en av dem idag på ett ATC kort. Har lagt in det i dagens inlägg. Jag vet inte hur man länkar till ett speciellt inlägg. Men om du har tid och lust så är det bara att titta in. Ha en bra natt. Kramar Karina

    ReplyDelete
  4. Tack för tipset!
    Jag undrar om det finns något smart sätt att anpassa storleken på foton efter att man lagt dom i en mall eller quickpage? Idag sitter jag och testar mig fram och ändrar storleken i fotot....vilket kan ta ett tag...

    /Petra

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments even more than hugs ♥

Popular posts from this blog

Freebie - Matching Tickets

I shared these a few days ago at my Swedish blog , and I thought maybe you could find use for them as well? ♥ Download Tickets Here ♥

FORM OF HAPPINESS

We are totally crushing on our new fried egg dress by Form of Happiness , a brand new swedish brand that produces fun organic kids clothes made for play!  

Freebie - Printable Labels

I found a gorgeous vintage label over at the fab blog Graphics Fairy and I couldn't help but to play around a bit with it in photoshop. The result are these colorful printable labels to use for all your crafting projects. They're free for personal use. Please be sure to say hi before you leave and please link back to this blog if you use the labels on a project published online ♥ Thanks a bunch! ♥ Download Labels Here ♥