Skip to main content

:: Makeover ::

Jag berättade igår om min fula ankunge,
dvs min lilla bricka från Hägges som skulle
få en makeover. Här kommer resultatet!

Jag började med att måla brickan med 3 lager rosa
akrylfärg, och lät den torka över natten.


Sedan klippte jag till en bit Sassafras
Lass papper som passade på botten av brickan.
Jag klippte även till en lika stor bit OH plast.

Pappret fästes på brickan med gluedots,
som jag är så förtjust i. Sedan fäste jag
OH plasten över pappret genom att
dra en tunn linje med genomskinligt
flytande lim i ytterkanten.

På detta vis kan jag torka av brickan om
den skulle råka bli blöt utan att förstöra
det fina Sassafras Lass pappret under.

Jag avslutade med att fästa
lite bling-bling
i hörnen på brickan
med små bitar glue dots. Jag skapade
även dessa drink parasoller som jag
kommer att berätta mer om i
ett kommande inlägg.

Resultatet blev en tjejig bricka som
kan användas för att servera
lyxiga drinkar, godis, fika etc.


Comments

  1. jätte roligt idee!! och jag ser fram emot drink parasoller, dom ser jätte söta ut...
    johanna

    ReplyDelete
  2. Vilken fin bricka! Va duktig du är!

    ReplyDelete
  3. Jättekul idé! Brickan är kanonfin! Trevlig helg. Kram

    ReplyDelete
  4. Halloj där!
    Vilken ljuvlig bricka Du fick till - så himla fyndigt! En sådan skulle vara fin att duka med nu till sommaren ;)
    Önskar dig en härlig helg
    //Siv

    ReplyDelete
  5. Så kul idé att göra matchande drinkparaplyer :-D

    ReplyDelete
  6. Woow så läckert! *vill ha*
    Parasollerna var ju underbara också! :D

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments even more than hugs ♥

Popular posts from this blog

Freebie - Matching Tickets

I shared these a few days ago at my Swedish blog , and I thought maybe you could find use for them as well? ♥ Download Tickets Here ♥

FORM OF HAPPINESS

We are totally crushing on our new fried egg dress by Form of Happiness , a brand new swedish brand that produces fun organic kids clothes made for play!  

Freebie - Printable Labels

I found a gorgeous vintage label over at the fab blog Graphics Fairy and I couldn't help but to play around a bit with it in photoshop. The result are these colorful printable labels to use for all your crafting projects. They're free for personal use. Please be sure to say hi before you leave and please link back to this blog if you use the labels on a project published online ♥ Thanks a bunch! ♥ Download Labels Here ♥