Skip to main content

:: Stämpla Digitalt ::


Jag surrar hit och dit om photoshop borstar,

men hur skoj är det att läsa om man inte vet
vad de är och hur man använder dem?
Inte alls!

Jag tänkte försöka gå igenom begreppet och
reda ut några frågetecken, samt visa på alla
otroligt möjligheter borstar innebär.

Vad är photoshop borstar?
Tänk dig en borste som en digital stämpel!
För att stämpla din bild, väljer du först färg,
sedan väljer du vars du vill ha stämpeln
och trycker en gång på musen.
Klart!

Kostar bostar?
Vissa gör det och vissa är gratis.
Se alltid till att läsa vad just den borsten
har för regler. Det står oftast där du laddar hem
dem eller i .zip filen!

Vars laddar jag hem borstar?
Brusheezy och My Photoshop Brushes
är två kanon siter där alla borstar är gratis,
så länge du följer vilkoren av skaparen.

Har jag använding för borstar
om jag inte digiscrappar?
Ja absolut! Du kan stämpla ofantligt många fina
motiv i datorn, sedan skriva ut och färglägga som
du önskar. Motivet kan användas som ett vanligt
stämplat motiv på kort, layouter, altrade projekt..

Vad mer kan jag göra med borstar?
Du kan skapa egna papper i photoshop som du sedan
skriver ut och scrappar med som vanligt.
Skapa en rolig effekt på ett foto innan det
skrivs ut, samt skapa dina egna små dekos som
du skriver ut och använder på layouter.

En tutorial på hur man använder borstar
kommer snart, så passa på att ställa dina frågor
som jag inte tagit upp ovan så ska jag försöka
reda ut alla begrepp i min tutorial.

Ps. alla dessa är exempel på borstar som
finns att ladda hem på länkarna ovan!

Comments

  1. ja.. tack.. är jättekul med ny inspiration.. å de var jättekul att göra.. blir väl säkert massor av såna fina snurror på sommar LO:sen =)

    ReplyDelete
  2. hejsan
    tusen tack för detta inlägg med brushes. men hur gör man dessa större?
    kram lolla

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments even more than hugs ♥

Popular posts from this blog

Freebie - Matching Tickets

I shared these a few days ago at my Swedish blog , and I thought maybe you could find use for them as well? ♥ Download Tickets Here ♥

FORM OF HAPPINESS

We are totally crushing on our new fried egg dress by Form of Happiness , a brand new swedish brand that produces fun organic kids clothes made for play!  

Freebie - Printable Labels

I found a gorgeous vintage label over at the fab blog Graphics Fairy and I couldn't help but to play around a bit with it in photoshop. The result are these colorful printable labels to use for all your crafting projects. They're free for personal use. Please be sure to say hi before you leave and please link back to this blog if you use the labels on a project published online ♥ Thanks a bunch! ♥ Download Labels Here ♥